تبلیغات
رموز و اسرار - بازیredalert3

بازیredalert3

سه شنبه 6 مرداد 1388 03:09 ب.ظ

نویسنده : hesan 061 m.2
نام بازی Red Alert 3
ناشر Electronic Arts Electronic Arts
سازنده Electronic Arts
پلتفورم PC
سبک استراتژیک
درجه سنی 13 سال به بالا
تاریخ انتشار 1387
سطح بازی متوسط
زمان یادگیری نیم ساعت
 

 

در آغاز Red Alert 3 همه چیز برای نیروهای اتحاد شوروی ترسناک پیش می رود و نیروهای متفقین در حال حرکت به سمت مسکو هستند و رهبر اتحاد شوروی از ترس خود به دروازه ی کرملین چنگ زده است.اما نیروهای اتحاد شوروی در یک اقدام دیوانه وار که از روی ترس خود انجام می دهند به سمت آزمایشگاه خود حرکت می کنند جایی که در آن جا بروی ماشین زمان کار می کرده اند تا اینکه با استفاده از آن به عقب برگردند و انیشتین را که مخترع اکثر ابزار پیشرفته ی نیروهای متفقین است از میدان خارج کنند. نیروهای اتحاد شوروی در زمان به عقب برمی گردند و انیشتین را از بین می برند و سپس به زمان حال برمی گردند و متوجه می شوند که نقشه ی آنها درست عمل کرده و آنها موفق شده اند که نیروهای متفقین را به عقب برگردانند.اما در حالی که آنها به خیال خود موفقیت بزرگی کسب کرده اند و به جشن و شادی پرداخته اند به یکباره صدای آژیر خطر دوباره بلند می شود و در آینده آنها خواهند فهمید که فضولی آنها در تاریخ باعث به وجود آمدن یک ابرقدرت شده که اکنون به آنها حمله کرده و جنگ جدید آغاز می شود. این اولین باری است که در سری بازی های Red Alert طرف سوم نیز اضافه شده است.و این طرف سوم جنگ کسی نیست جز امپراطوری خورشید یعنی ژاپن.در بازی 8 تا 10 مرحله ی مجزا برای نیروهای ژاپنی در نظرگرفته شده است که در مقایسه با متفقین و اتحاد شوروی دارای تکنولوژی بهتر و پیشرفته تری هستند . Chris Corry تهیه کننده ی بازی در این باره می گوید ما در طراحی بازی توجه زیادی داشتیم تا اینکه هیچ کدام از 3 گروه متفاوت بازی به هم تشابه نداشته باشند و هرگز قصد نداشتم یک گروه را بسازیم و سپس از روش Copy-Paste استفاده کنیم. هنوز اطلاعات زیادی درباره ی تازه وارد Red Alert 3 داده نشده اما درباره ی این گروه می توان گفت نیروهای ژاپنی بیشتر حالتی علمی تخیلی دارند که طراحی آنها از روی تاریخ ژاپن،سرگذشت سامورایی ها و نینجاها صورت گرفته است به عنوان مثال در بازی نیروهای نینجایی را خواهید دید که از یک اسلحه ی پیشرفته برای نبرد استفاده می کنند. 

همانطور که گفتیم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ویژگی مشخص نیروهای ژاپنی است برای نمونه The Sea Wing یک زیر دریایی است که می تواند از درون آب شلیک کند و در آسمان به پرواز درآید. یکی دیگر از ویژگی های جدید بازی قرار دادن نبردهای دریایی در آن است که همانطور که می دانید اکثر بازی های RTS از قرار دادن این سبک نبرد در بازی خود خودداری می کردند اما Red Alert 3 اینبار این ویژگی را در بازی قرار داده است تا اینکه نبرد های RA3 شکل گسترده تر و واقعی تری به خود بگیرند مضاف بر این اکثر نیروهای به کار برده شده در بازی قابلیت حرکت در خشکی و دریا را با هم دارند و تنها کاری که شما برای استفاده از این قابلیت باید انجام دهید این است که بروی نقطه ای که می خواهید نیروی شما به آن جا برود کلیک کنید و دیگر خود نیرو در مواقع ضروری تغییرات لازم را بطور خودکار انجام می دهد.ساختمان های متحرک شما هم این قابلیت را خواهند داشت و می توانید از آنها هم بروی دریا و هم بروی خشکی استفاده کنید. EA LA(Los Angeles) درباره ی این قابلیت می گوید که هدف ما از قرار دادن ویژگی آبی و خاکی بودن نیروها این است که بازیکنان به استفاده از نیروی هوایی در بازی ترغیب شوند به خاطراینکه نیروهای هوایی تنها ابزاری هستند که قادرند در خشکی و دریا از حملات قدرتمند استفاده کنند.این درست است که تمام نیروها می توانند درون آب نیز از قدرت آتش خود استفاده کنند اما قدرت آتش آنها درون آب بسیار ضعیف خواهدبود پس راه به صرفه برای حمله استفاده از نیروی هوایی خواهد بود. مانند بقیه ی بازی های RTS در Red Alertنیز چند مرحله ی ویژه در نظرگرفته شده که بازیکنان می توانند آنها را بصورت تک نفره و یا مد online co-op بازی کنند.این مراحل با تصور مد چند نفره ساخته شده اند اما این مطلب نیز در نظر گرفته شده که شاید بازیکنی دوست داشته باشد مراحل را بصورت تک نفره بازی کند به همین خاطر بازیکنان در این حالت می توانند از کمک AI co-commander استفاده کند. هر دسته درون بازی سه co-commander خواهد داشت که هرکدام توانایی و شخصیت خاص خود را دارند که ایفای نقش آنها را یک بازیگر برعهده گرفته و از طریق ویدیوهایی درون بازی نشان داده می شوند.اگر شما یک مرحله را با co-commander آغاز کنید که تخصص او در استفاده از تانک ونیروهای سنگین است مسیر بازی شما از اینکه مرحله را با یک co-commander متخصص در نیروی هوایی آغاز کنید کاملا متفاوت خواهدبود.صفحه نمایشی که در گوشه ی سمت چپ و بالای تصویر قرار داده شده است وضعیت AI به همراه فرمان های دفاع و یا حمله به نیروها و یا یک منطقه خاص ،توقف و درخواست کمک را نمایش می دهد.

EA LA تمایل دارد که RA3 یک بازی سریع و روان باشد اما به نظر آنها سرعت C&C3 بیش ازاندازه زیاد بوده است و به همین خاطر بود که در Patch 1.09 سرعت بازی را کاهش داد و این دقیقا همان راهی است که EA LA در RA 3 درپیش گرفته و درنتیجه RA 3 یک بازی سریع خواهدبود اما سرعت آن تقریبا نصف سرعت C&C3 درنظرگرفته شده است. درRed Alert 3 نسبت به بازی های قبلی C&C تعداد نیروهای کمتری قرار داده شده اند که هرکدام قابلیت ها ی گوناگونی خواهند اشت البته در کنار این قابلیت های گوناگون هر نیرو تخصص خاص خود را دارد که بهتر از بقیه قابلیت های خود از آن استفاده می کند.با توجه به این مطلب داشتن یک ارتش بزرگ که تنها از یک نیروی خاص تشکیل شده نمی تواند باعث پیروزی شما شود.همچنین هر نیرو دو توانایی خاص خواهد داشت که براحتی در دسترس خواهند بود و البته بسیار مفید، اما در طرف مقابل نیز کمی به پیچیدکی گیم پلی بازی افزوده اند. در مرحله ی آغازین بازی با یک منظره ی کاملا زیبا مواجه شدیم صحنه ای از سواحل کوبا که امواج آبی رنگ آب بروی ساحل حرکت می کردند و انواع نیروهای اتحاد شوروی که در میان مه حاصل از جنگ دیده می شوند.در مرحله یک Mirage Tank تحت کنترل Major Giles وجود دارد که با استفاده از آن می بایست منطقه را شناسایی کنیم زمانی که این تانک به نیروهای دشمن می رسد خود را به شکل تانک های نیروهای اتحاد شوروی درمی آورد تا اینکه شناسایی نشود.بعد از کمی گشت گذار در محیط جزیره با مخفی شدن در تیپ تانک های اتحاد شوروی وارد پایگاه مخفی آنها می شویم و اینجاست که نبرد آغاز می شود و دیوار های پایگاه یکی پس از دیگری فرو می ریزد البته با جلوه های بسیار زیبایی که قدرت موتور فیزیک بازی را که طراحان RA 3 از آن صحبت می کردند به خوبی نشان می دهد. متاسفانه این پایگاه تنها یک دام برای گرفتار کردن ما بود پس از گرفتار شدن در این نقشه فرمانده نیروهای اتحاد شوروی از آغاز عملیات Grandslam خبر می دهد و سپس به ورزشگاهی که در آن نزدیکی است اشاره می کند که از آن یک Kirov Airship غول پیکر به همراه 50 مگا بمب ظاهر می شود.حالا ماموریت جدید ما این است که این غول را متوقف کنیم از آنجایی که وقت کافی برای ساخت نیرو و تقویت موقعیت خود نداریم co-commander به کمک ما می آید و تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که به نقطه مورد نظر برای حمله اشاره کنیم. در کنار یک گیم پلی معمول RTS ما از جزئیات بسیار فراوان بازی متعجب شدیم همچنین مانند RA 2 از صداگذاری مضحک و خنده دار برای برخی از نیروها استفاده شده است.Chris در این باره می گوید ما برای طراحی هر کاراکتر ابتدا پروفایل خاص او را آماده می کردیم که شامل طرح ها و البته نوع صدای کاراکتر می شد. به غیر از ماموریت کوبا ماموریت های دیگری درمکان های متفاوتی مثل San Diego, Cape Cod, Amsterdam, Heidelberg, Easter Island, Mount Fuji و Santa Monica وجود دارد.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -